Marka Moodo w ostatnich 3-ech latach przeszła w niemal rewolucyjny sposób proces bardzo intensywnego rozwoju. Gdański brand istniejący na polskim rynku od ponad 11-tu lat, bazując na zebranych doświadczeniach i analizach badań zweryfikował diametralnie pierwotne założenia biznesowe. Decydując się na odważne kroki w kierunku budowaniu marki odzieżowej zmieniającej krajobraz branży fashion w Polsce marka rozpoczęła gruntowny rebranding. Wprowadzone m.in. w zakresie logotypu, shop concept’u oraz modelu strategicznego zmiany – na poziomie budowania tożsamości marki i egzekucji właściwych działań mają ją wzmacniać wspierając dalszy rozwoju biznesu.
Moodo - historycznie skierowane do nastolatek - na przestrzeni ostatnich kilku lat zdecydowanie „dojrzało”. Wzrastająca konkurencja w Polsce oraz zmieniające się potrzeby Klientek stały się przyczyną decyzji o zmianie strategii, a tym samym zbudowaniu na nowo brand persony i esencji marki Moodo. Od 2015-go roku analizując wyniki prowadzonych badań marka konsekwentnie zmieniała się dopasowując profil oferty i działań do oczekiwań obecnych Klientek. Dziś Moodo to ubrania dla kobiet w wieku 25-35-ciu lat, które cenią możliwość wyboru swojego stylu między komfortowym casual’em a nieco bardziej awangardowym „fashion” szukając jakości w dobrej cenie. Strategia marketingowa marki oraz kolekcji została skonsolidowana wokół hasła „everyday fashion & classic” odzwierciedlającego charakter Moodo i jego misję - by ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby.
Swoistą „kropką nad i” wprowadzanych zmian było wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej, w tym rebrandingu logotypu oraz znaczące przemodelowanie charakteru kolekcji. W tym samym czasie redesign dotknął również konceptu sklepów, które zyskały kobiecy, lekki i naturalny wizerunek. Dzięki połączeniu lekkich, lifestyle’owych drewnianych mebli, bieli panującej w całym sklepie lepiej wyeksponowano produkt wraz z jego paletą kolorystyczną a elementy kontrastujących w odcieniu mięty i juty dały poczucie kompletnego wykończenia przy jednoczesnym zachowaniu nawiązania do flagowego koloru marki. Odzew Klientek na zmiany w wizerunku i ofercie marki był pełen entuzjazmu dając motywację do dalszych prac. Od jesieni 2015 roku Moodo otwiera sklepy wg. nowej koncepcji jednocześnie sukcesywnie liftingując starsze punkty handlowe. Zmiany zaowocowały 20%-owymi wzrostami obrotów r/r oraz poprawą wydajności salonów porównywalnych (LFL) na poziomie 7-8% rocznie.
W roku 2017 obroty w kanale detalicznym wzrosły o 23% r/r a marża brutto na towarze poprawiła się. Dziś marka posiada prawie 130 salonów w całej Polsce a na pierwszy kwartał 2018-go roku zaplanowano kolejne 10 otwarć.
To, co wyróżnia Moodo na rynku retail w segmencie mody to strategia biznesowa oparta na rozwoju głównie poprzez franczyzę. Kanałem wspierającym, gdzie generowane są największe wzrosty jest e-commerce przynoszący od kilku lat 60-70% dynamikę wzrostów sprzedaży. Logistyce towarów zaś sprzyja magazyn wysokiego składowania.
Moodo to jednak przede wszystkim ludzie. Wszystkie wdrożone zmiany nie odbyłyby się bez zaangażowania zespołu pracowników w centrali i w terenie. Kadra powiększyła się kilkukrotnie na przestrzeni lat. Firma zyskała nową strukturę organizacyjną z silnym działem projektowo-kupieckim, działem alokacji, planowania, czy merchindising’u. Moodo może się również pochwalić zupełnie nową siedzibą firmy wybudowaną w 2014 roku.
Plany na najbliższy rok to nadal dynamiczny rozwój poprzez otwieranie nowych lokalizacji w całej Polsce. Wzrost organiczny sklepów na pewno zapewnią wdrażane, udoskonalone kolekcje, profesjonalne zarzadzanie towarem, opieka i szkolenia zespołów sklepów nadzorowane przez Kierowników Regionalnych. Marka planuje także wzmacniać wizerunek poprzez aktywną obecność w mediach społecznościowych, zwiększanie dotarcia do Klienta poprzez omnichannel, eventy wizerunkowe typu metamorfozy, profesjonalne materiały POS i witryny sklepów planując strategiczne i spójne zarządzanie marketingowe dla całej sieci.
Nie ma wątpliwości, że obrany scenariusz biznesowy jest słuszny i na przestrzeni kolejnych lat będzie skutecznie pomagał w zwiększeniu udziału marki w rynku jak i wzmacnianiu jej rozpoznawalności.