Adres

Kartuska 418b 8

80-125 Gdańsk

Współpraca franczyzowa

tel. +48 664 486 190,

e-mail: aleksander.dubowski@moodo.pl

Biuro

tel. +48 664 486 190,

e-mail: biuro@moodo.pl

Sukces mierzony doświadczeniem: jak budować pozycję w branży odzieżowej nie tylko w metropoliach
05.10.2018

Sukces mierzony doświadczeniem: jak budować pozycję w branży odzieżowej nie tylko w metropoliach

Niezależnie od branży każdy rynek będzie charakteryzowała unikalna specyfika działania. Dla branży odzieżowej jest ona jednak szczególna ponieważ to właśnie tutaj, jak nigdzie indziej sukces nie jest wynikową wyłącznie trafnych decyzji biznesowych a nade wszystko kapitału jaki wnoszą ludzie. Zdobywanie doświadczenia oraz zatrudnianie osób płynnie poruszających się w branży, znających ją od przysłowiowej podszewki przekłada się wprost na rezultaty firmy.

Ostatnie lata to rozwój galerii w mniejszych miejscowościach, powrót klientów do centrów mniejszych miast, mocny rozwój najsilniejszych marek na rynku oraz gwałtowny boom e-commerce.  Od 5-6 lat obserwujemy rozwój nowych, lokalnych galerii w coraz mniejszych miejscowościach. Szczególnie dużo powstaje konceptów typu retail park co napędza rynek i sprzedaż. Więksi gracze odzieżowi rzadko tam zaglądają koncertując się na metropoliach dzięki czemu marka Moodo może pochwalić się dużą dynamiką wzrostów i coraz większą ilością sklepów w małych i średnich lokalizacjach.

W kanale detalicznym Moodo stawia na kanał franczyzowy. To większość sieci którą buduje również kilka sklepów własnych (salony flagowe) oraz sieć partnerów hurtowych i eksportowych w Rosji, Ukrainie, Czechach, Słowacji. Koncentrujemy się na rynku polskim gdzie widzimy potencjał na dalszy rozwój.

Szybko rozwija się również kanał e-commerce – to globalny trend który w najbliższych latach się nie zmieni. Należy na to patrzeć jak na okazję. Rynek online i offline wspierają się i uzupełniają. Badania pokazują że klientki przenikają w obie strony tzn. oglądają w sklepie a kupują online ale bardzo często jest też odwrotnie.  W Moodo staramy się to w pełni wykorzystać dzięki czemu możemy pochwalić się wzrostami rzędu 80-100% co roku i najbardziej dynamicznym rozwojem.

Od kliku lat utrzymujemy dynamikę sprzedaży  na poziomie 20-25% . W pierwszym półroczu tego roku jest podobnie. Jak do tej pory realizujemy zarówno założenia co do ilości naszych sklepów , obrotów i celów dla zysków. Zakładamy że kolejne kwartały będą podobne. Uważamy że poruszając się na rynku średnich i małych miast w Polsce mamy jeszcze dużo do zrobienia. Miejscowości tej wielkości jest w Polsce kilkaset. Ilość ok. 250 sklepów Moodo za 5 lat uważamy za realną. Dodatkowo planujemy wzrastać także LFL. Przez ostatnie kilka lat wzrost organiczny w sklepach istniejących utrzymywał się na poziomie powyżej 10% . Chcemy tą tendencje utrzymać poprawiając wciąż kolekcję, obsługę i wygląd sklepów. Optymistycznie podchodzimy też do kanału e-commerce a dodatkowym celem w tym obszarze jest budowanie połączeń pomiędzy światem online i offline. Oznacza to wdrażanie koncepcji omnichannel.